StarCraft 2 Zerg Stratejisi Rehberi

holyURUK

Yeni Üye
Katılım
10 Eyl 2019
Mesajlar
10
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Zerg Stratejisi
Karşılaşmalar: ZvT, ZvP, ZvZ
Türü: Strateji, Build Order (Yapım Sırası)
Genel Kavramlar

  • Zerg reaktif bir ırk olacak şekilde tasarlanmıştır. Zerg stratejileri, çoğunlukla scout (gözcülük) ederek ve düşmanın ünite kompozisyonuna karşılık verirken, sık sık da anahtar saldırılar ve genişleme zamanlamaları kullanıp, ekonomik olarak önde kalmaya çalışmaya dayanmaktadır. Zerg, herhangi bir düşman ordusu kompozisyonu ile mücadele edebilecek araçlara sahip olsa da, başarının anahtarı, rakibe karşı doğru orduyu bulundurmaktır.
  • Bu reaktif doğası gereği, gözcülük bilgileri esastır. İyi bir Zerg oyuncusu, yaygın stratejilerin farkında olmalı, rakibine zamanında uygun tepki verebilmek ve ne yaptığını belirlemek için yeterli bilgi toplayacak yollar bulmalıdır.
  • Çoğu Zerg birim kompozisyonları son derece maliyet-verimsizdir. Bu kompozisyonlar çerçevesinde inşa edilmiş Zerg stratejileri, rakibini güçlü bir ekonomi ile ezmeğe dayanır. Bu nedenle, Zerg’in, genellikle rakibinden en az bir tane fazla üsse ihtiyaç duyduğu kabul edilir.
  • Daha büyük bir Zerg ekonomisi, daha geniş harita hakimiyeti ve harita kontrolü demektir. Zerg oyuncusunun üniteleri haritada olmalı, rakibe saldırı tehdidini koruyacak pozisyonu koruması gereklidir. Harita kontrolü, genellikle haritanın anahtar pozisyonlarını (saldırı yolları, ek üsler) birimler, ya da Creep vizyonu ve mobil üniteler (Zergling, Mutalisk) ile görüp, rakibini üslerinin yakınlarında defansif bir pozisyonda tutmaktır.


  • Zerg’in en büyük güçlerinden biri, anında yön değiştirebilme yeteneğidir, bu, saf ekonomiden tutun, komple saldırganlık veya komple teknoloji değişikliği şekillerinde olabilir.
  • Zerg orduları kafa-kafaya savaşları kaybetme eğilimindedir, bu nedenle, çoğu stratejiler, sinsi saldırılar (Roach ve gömülü Infestor), ve tam bir savaş girişimine gerek bırakmadan rakibe hasar verecek karşı saldırılar (Mutalisk, Zergling, Nydus Worm) lehinedir.
  • Zerg’in önemli stratejik ve mekanik kavramları, oyun kavrayışı, multi-tasking (çoklu-işlem), ekonomi, hareketlilik, saldırganlık, çevre sarma, sinsi saldırılar ve kontra-ataklardır.

Makro mekanik

  • Zerg, rakibe göre üstün bir ekonomiye ihtiyaç duyacak şekilde tasarlanmıştır. Çoğu Zerg ünitelerinin tasarımı bu felsefeyi doğrular niteliktedir. Birçoğu, Terran ve Protoss meslektaşları kadar etkin maliyetli değil, daha ziyade, sürekli kaynak ve tedarik takası ve hızlı takviye fikrine dayanmaktadır.
  • Bu yüzden, Zerg stratejilerinin çoğunluğu, ekonomik avantajı kazanmak ve korumak için çalışırken, rakibin saldırı ve tacizini savunmak veya engellemek etrafında döner.
  • Larva arz sınırlı ve düşman saldırıları sürekli bir tehlike olduğundan, Zerg önemli bir stratejik odağı da, erken ve orta oyun boyunca Drone-Savaş ünitesi üretimini dengelemektir.
  • Larva üretimi Queen (Kraliçe)’nin Spawn Larvae (Larva yumurtlama) yeteneğiyle oldukça artar. Tüm oyun boyunca bu özelliğin Hatchery/Lair/Hive üzerinde aktif olarak kullanımı çok önemli bir görevdir.
  • Creep tümörleri ve Overlord’ların Creep dökme yeteneği ile Creep yayılması, hem ordunuza önemli bir mobilite artışı hem de gözcülük (scout) bilgisi sağlar.

Birimlere Genel Bakış

  • Larvae – Hatchery’den otomatik olarak ürer. İşçi veya ordu birimine dönüşebilir (morph)
  • Drone – İşçi. Binaya dönüşebilir.
  • Overlord – Besleme ünitesi, creep yayma ve birim taşıma yeteneği vardır. Overseer’a dönüşebilir.
  • Overseer – Besleme ünitesi ve dedektör, Changeling üretme ve düşman binalarını bozma yeteneğine sahiptir.
  • Changeling – Casus ve engelleyici, gördüğü ilk düşman ordusunun temel askeri birimine dönüşebilir.
  • Queen – Üs ekonomisini yükseltir, creep yayar ve erken oyun askeri ünitelerini destekler. Larva enejeksiyonu, Creep tümörü ve transfüzyon (iyileştirme aşısı) yapabilir.
  • Zergling – Temel askeri birim. Her larva iki zergling oluşturur. Baneling’e dönüşebilir.
  • Baneling – İntihar birimi. Baneling, sonucu ölüm olan güçlü bir sıçrayıcı meydan saldırısına sahiptir. Ağırlıkla, Marine, Zergling ve bazen Zealot gibi hafif piyade gruplarına karşı kullanılır.
  • Roach – Kısa menzilli anti-kara birimi. Çok güçlüdür, Lair teknoloji yükseltmesi, gömükken hareket edebilme ve hızla sağlık yenileme olanakları sağlar.
  • Hydralisk – Anti-hava ve Anti-kara için standart birim. Genellikle hava tabanlı Protos açılışlarına karşı kullanılır; bazen ZvZ için de çok amaçlı bir hasar verici olarak kullanılır.
  • Infestor – Bir dizi özel güçlere sahip destek ünitesi. Saldıramaz. Fungal Growth (Mantar Büyüme), Infested Terran (Zerran) ve Neural Parasite (Sinir Paraziti) gibi özel güçleri vardır (yetenek yükseltmeleri Infestation Pit’den). Gömükken hareket edebilir veya Infested Terran çıkarabilir.
  • Mutalisk – Oyundaki en hızlı birimlerden biridir, Mutalisk, harita kontrolünde olağanüstüdür. Glaive Wurm saldırısı, Mutalisk’in hedefine ve en yakın mesafedeki fazladan iki düşmana da zarar verir. Eşsiz manevra kabiliyeti ve sıçrama hasarlı saldırı birleşimi, Mutalisk’i, güçlü bir taciz birimi yaparken, hızı onu, harika bir indirme savunucusu ve iyi bir anti-hava seçeneği yapar. Ancak bu birim, bağımsız bir savaşçı değildir ve herhangi bir destek olmadan savaşlarda oldukça zayıftır.
  • Corruptor – Ağır anti-hava ünitesidir. Ağır ve iyi zırha verilen Bonus hasar, Void Ray harici tüm hava birliklerine karşı iyi olmasını sağlar. Düşman birliklerini bozarak aldıkları hasarı artırabilir.
  • Ultralisk – Güçlü anti-kara savaşçısıdır. Hemen hemen tüm kara kuvvetlerine karşı iyidir. Alan saldırısı ve yüksek hasar etkisi vardır. Meydan savaşındaki kısa menzili ve devasa boyutu, özellikle kalabalık sayılarda kullanışlılığını sınırlar. Hareketi kısıtlama etkilerine ve zihin kontrolü etkilerine bağışıklıdır.
  • Brood Lord – Güçlü uçan anti-kara kuşatma ünitesi. Anti-hava taarruzu yoktur. Saldırı tipi Broodling oluşturma şeklindedir. Genellikle Siege Tank’larını UnSiege olmaya (Kuşatma modundan çıkmaya) zorlamak için ve yerleşik (özellikle statik) defansları kırmak için kullanılır.

Genel Yapımlar

Açılışlar

  • Agresif Spawn Pool öncelikli
  • Ekonomik Spwan Pool öncelikli
  • Hatchery öncelikli
Genel

  • Speedling genişlemesi

  • Roach baskısı

  • Spanishiwa’nın Ice Fisher (Eskimo) yapımı
  • Mutalisk’e Fast-Tech (Hızlı ArGe)
Sürprizler

  • 6 Pool

  • Baneling baskını

    • 10 Pool Baneling (vs.Zerg)
  • Spine Crawler Hücumu (Rush)
    • Lair bazlı Rush
    • 8 Pool All-in Kamikaze)
 
Üst